Najczęściej Zadawane Pytania
Znajdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące naszych usług i procesu współpracy. W sekcji FAQ staramy się dostarczyć klarowne informacje, aby ułatwić Ci podejmowanie decyzji dotyczących Twojego projektu remontowego.
Dla Zleceniodawców
Nie. Twoje zapytania są całkowicie darmowe i do niczego nie zobowiązują.
Na pozostawiony numer zadzwoni Broker, aby zapytać o szczegóły zlecenia i doprecyzować jacy fachowcy mogą być przydatni. Tak, aby kontaktowali się z Tobą optymalnie dobrami wykonawcy.
Maksymalnie 5 na jeden zakres zalecenia i to w dogodnej porze dnia, abyś nie był „napastowany” nadmierną ilością telefonów. Mamy nadzieję, iż wybierzesz starannie najlepszego z nich.
Po telefonie od Brokera, kontakt przekazujemy maksymalnie 5 potencjalnym Wykonawcom na każdy z oczekiwanych przez Ciebie zakres usług lub dostaw.
Nie udostępniamy go poza wyżej wymienionymi żadnym innym zewnętrznym podmiotom.
Nie wysyłamy do Ciebie ofert w przyszłości, chyba, że sam ponownie będziesz potrzebował Wykonawców.
Usuwamy Twoje dane w ciągu 6 miesięcy od zakończenia okresu ważności Twojego zapytania ofertowego.
W tym miejscu wpisz pytanie, jeśli nie widzisz go powyżej. Będziemy je sukcesywnie zbierać w bloki najczęściej zadawanych pytań i wrócimy jak najszybciej z odpowiedziami.
Dla Zleceniobiorców
Tak. Wykupując żetony opłacasz nimi uzyskanie kontaktu do Zleceniodawcy.
Cena za dostęp do Zleceniodawcy jest ustalana dobrowolne i indywidualnie przez Brokera i z reguły odzwierciedla wartość rynkową.
Nie gwarantuje zlecenia. Umożliwia jedynie nawiązanie relacji z osobą, która potrzebuje Twojego zakresu usług. Wyjątek stanowią jednak leady kont(r)aktowe.
Tak. To leady kont(r)aktowe, które uzależniają zapłatę od uzyskania zlecenia.
Gdy go nie uzyskasz Twoje środki wracają do Ciebie.
Możesz kupić leady kontaktowe i kont(r)aktowe.
Na wyłączność czasową (tylko dla Ciebie) i współdzielone między maksymalnie 5 firm.
Możesz też kupić paczki leadów na wiele potencjalnych zleceń jednocześnie.
Lead kontaktowy umożliwia jedynie nawiązanie rozmowy z potencjalnym Zleceniodawcą.
Czy uzyskasz zlecenie zależy od tego, czy Twoja oferta okaże się optymalnym wyborem.
Lead kont(r)aktowy jest z kolei płatny jedynie, gdy uzyskasz zlecenie lub wygrasz przetarg.
Otrzymuje go tylko jedna firma na określony przez Brokera czas. Jego cena jest wyższa, bo w teorii powinno to zapewnić mniejszą konkurencję.
Płacisz od uzyskania zlecenia, czyli zawarcia kontraktu, a więc to swoista premia dla Brokera od Waszego wspólnego sukcesu.
Leady kont(r)aktowe są też zwyczajnie znacznie trudniejsze w pozyskaniu.
Oczywiście, ale pamiętaj, że wadą leada kontaktowego nie jest brak uzyskania zlecenia.
Wadą może być natomiast niemożność dodzwonienia się do zleceniodawcy czy nieaktualność zlecenia, co daje Ci możliwość złożenia reklamacji i zwrot środków.
Kontrakton wyróżnia się właśnie tym, iż nie kupujesz „kota w worku”, a Twoje pieniądze trafiają do Brokera dopiero po terminie na potencjalną reklamację.
Po pierwsze telefonu do Zleceniodawcy nie się „odzobaczyć”.
Po drugie Brokerzy wystawiają leady mając pewność zapłaty, ale jednocześnie gwarantujemy jakość leadów, więc Brokerzy uzyskują środki dopiero, gdy sprawdzisz leady.
Ułatwia to proces zakupu leadów, zwłaszcza gdy masz zamiar nabywać je często.
Opracowaliśmy uczciwą i równą dla obydwu stron – Ciebie i Brokera – procedurę reklamacyjną.
Gdy racja leży po Twojej stronie, żetony wracają do Twojego wirtualnego portfela.
Tak. Każdą kwotę możesz zlecić do zwrotnej wypłaty na Twój rachunek bankowy raz w miesiącu.
Możesz złożyć zapotrzebowanie na leady w kategorii klientów jakiej szukasz. Brokerzy tym chętniej rozpoczną niezwłoczne poszukiwania niezbędnych leadów mając z góry zapewnionego odbiorcę leadów.
W wersji Beta wolimy być pewni najlepszej jakości portalu dlatego działamy tylko na terytorium Polski. Będziemy zmierzać do rozszerzenia możliwości zakupu i sprzedaży leadów transgranicznych.
Tak, ale jeśli jesteś gotów świadczyć usługi na terytorium Polski.
Sukcesywnie od drugiej połowy 2024 będziemy poszerzać obszar działania.
Raz w miesiącu. Do 7go dnia miesiąca następującego otrzymasz zbiorczą fakturę za miesiąc poprzedni lub wypełniając dane podczas płatności wybierając opcję faktury proforma.
Dostaniesz powiadomienia smsowe i mailowe. Leady są sprzedawane na bieżąco, więc działa tu zasada pierwszeństwa.
W tym miejscu wpisz pytanie, jeśli nie widzisz go powyżej. Będziemy je sukcesywnie zbierać w bloki najczęściej zadawanych pytań i wrócimy jak najszybciej z odpowiedziami.
Dla Brokerów
Broker wyszukuje kontakty do Zleceniodawców (leady) i umieszcza je w serwisie, a następnie pozyskuje na nie nabywców.
Każdy. Osoby fizyczne i firmy. Poniżej przedstawiamy w jakich formach może odbywać się współpraca z Kontraktonem.
Cenne są umiejętność rzeczowej ale uprzejmej komunikacji z ludźmi. Dobrze znać dziedzinę, na której zechcesz się skupić. Doświadczenie z call center lub customer service wydaje się nie do przecenienia.
Jeśli to Twój pierwszy kontakt ze sprzedażą leadów polecamy jednak na początek pozyskanie wiedzy i szkolenia. Choćby LeadAkademia.pl, która oficjalnie gwarantuje podczas szkolenia pozyskanie przynajmniej 100 leadów. Jest też wiele darmowych treści na YouTube lub publikacji w sieci.
Portal zapewnia jedno miejsce dla sprzedaży leadów oraz pobierane z góry opłaty za ich sprzedaż, abyś był pewien otrzymania zapłaty za leady.
Pozyskując wieloma dostępnymi metodami leady z różnych źródeł i umieszczając je na portalu możesz je sprzedawać zainteresowanym nimi firmom. Wszystkie leady są przedpłacone przez nabywców, zatem nie musisz się martwić czy otrzymasz zapłatę.
Zależy to oczywiście od Twojego zaangażowania oraz własnej inicjatywy i pomysłów na sprawne pozyskiwanie leadów.
Dla przykładu: nawet 1 tani lead kontaktowy (30 zł netto) dziennie sprzedany jako współdzielony 5 nabywcom daje Ci możliwość zarobienia ponad 100 zł „do ręki”. Zatem już 2, 3 leady dziennie mogą zapewnić Ci dochody powyżej średniego wynagrodzenia.
Lead kont(r)aktowy to z kolei szansa nawet na kilka tysięcy zł za jeden.
Leady kontaktowe to nr telefonu do Zleceniodawcy. Nabywca leada płaci za możliwość kontaktu z osobą lub firmą poszukującą jego usług, niezależnie czy zdobędzie zlecenie czy nie. Rola brokera kończy się na udostępnieniu kontaktu.
Leady kont(r)aktowe są uzależnione od uzyskania zlecenia przez nabywcę leada. Rola Brokera kończy się na potwierdzeniu zawarcia kontraktu.
Obydwa powyższe rodzaje leadów mogą być oferowane jako leady na wyłączność czasową lub jako współdzielone nawet między 5 nabywców.
Oprócz tego Broker może sprzedawać leady jako pakiety – wiele zleceń dla jednego Zleceniodawcy.
Zleceniobiorcy z kolei mogą kupować paczki leadów od wielu Brokerów na raz. To dość częste w przypadku firm wykonujących usługi seryjne np. sprzedawcy okien, drzwi, fotowoltaiki czy ubezpieczeń zbiorowych.
Często tak. Przykład to zlecenie na budowę domu jeśli Zleceniodawca woli wielu specjalistów w swoich dziedzinach niż jednego głównego wykonawcę.
Masz wtedy szansę wykreować nawet ponad 20 rodzajów leadów (a każdy sprzedawany do 5 zainteresowanych firm) prace ziemne, fundamentowe, stan surowy, więźba, pokrycie dachu, tynki wewnętrzne, elewacja, dostawca okien, montażysta okien, drzwi, bram, malarz, glazurnik, hydraulik, elektryk, montaż kuchni, dostawcy AGD, wyposażenia łazienek, kostka brukowa, zieleń, ogrodzenie itd.
Pamiętaj jednak, aby umieścić je odpowiednio w chronologii budowy.
Ważnym elementem jest tzw. „trzymanie”, czyli możliwość jednoznacznego upewnienia się czy i z kim zlecenie zostało zawarte. Jeśli jest to jedna z firm, która nabyła od Ciebie takiego leada – możesz zarobić nawet 1-5% wartości zlecenia.
Jeśli nie masz takiej wiedzy warto pomyśleć o współpracy z podmiotami źródłowymi.
Dzieląc się z nimi uczciwie dochodami możesz uzyskać stałe źródło informacji o planach różnych firm, ale przede wszystkim kontrolę czy zlecenie zostało zawarte czy nie.
Podmiotami źródłowymi mogą być np. księgowi, doradcy kredytowi, kierownicy działów zamówień itp.
Leady kontaktowe są tańsze i przez to więcej firm jest skłonnych nabywać je od ręki. 7 dniowy okres na reklamację daje szybciej wpływy Brokerowi.
Leady na wyłączność czasową są droższe niż współdzielone ale sprzedajesz je tylko jednej firmie.
Leady kont(r)aktowe są uzależnione od wartości zlecenia, więc są dużo droższe, ale musisz dać czas nabywcy na negocjacje (które bywa, że trwają kilka tygodni lub miesięcy) + standardowe 7 dni na reklamację od daty wygranego przetargu.
Nabywcy w tym przypadku płacą jedynie od sukcesu, więc są skłonni zapłacić więcej niż za sam kontakt.
Bywają też szybkie leady kont(r)aktowe np. sprzedawane restauracjom zamiary zorganizowania imprezy. Jeśli tym bardziej masz być jednym z uczestników wydarzenia, masz kontrolę nad tym, czy nabywca leada to jeden z Twoich Zleceniobiorców.
Jak widać każdy rodzaj leada ma swoją specyfikę, wady i zalety.
Najprościej określi je prawo popytu i podaży. Jeśli cena będzie wygórowana leady będą sprzedawać się długo. Jeśli realistyczna – szybko. Najwyżej następnym razem podniesiesz nieznacznie cenę szukając optimum.
Bywają kategorie, które są podatne na sezonowość, a inne z kolei są po prostu w dobrej koniunkturze.
Tak. Chcemy aby na Kontraktonie były jedynie osoby, którym się chce i są w stanie się zaangażować, choćby po godzinach lub w weekend, a najlepiej full time. Abonament miesięczny o wartości ok. jednego leada współdzielonego wydaje się minimalnym weryfikatorem.
75% wartości leadów przekazujemy Brokerom, a dla najlepszych przewidujemy w niedalekiej przyszłości dodatkowe bonusy.
Wyjątek stanowią sytuacje, gdy jesteśmy zobowiązani do odprowadzania zaliczki na poczet podatku dochodowego do urzędów skarbowych.
Wówczas potrącamy dodatkowo podatek (najczęściej 12% wg stanu na koniec 2023r.). Jeśli inne Twoje dochody nie przekraczają ustalanych przepisami kwot, często naliczony podatek zostanie Ci przez urząd zwrócony w rozliczeniu rocznym.
Podstawowym okresem rozliczeń jest 7 dni, ale trzeba pamiętać o 7 dniach na reklamację leada i 7 dniach terminu płatności.
Zatem pierwsza płatność do Ciebie, nawet gdy wprowadzisz i sprzedasz leady w dniu rejestracji znajdzie się u Ciebie na rachunki 22 dni później.
Umieszczając jednak leady systematycznie możesz mieć wpływy co tydzień.
Możesz zacząć nawet jako osoba fizyczna na działalności nierejestrowanej.
Nie możesz jednak przekroczyć kwoty 3.181,50 brutto miesięcznie (od 1 stycznia 2024r.).
Wydaje się to wystarczająca kwota do przetestowania siebie w roli Brokera.
Możesz współpracować jako osoba fizyczna z prowizją na zasadach jak umowa zlecenie.
W tym przypadku również musimy dodatkowo odprowadzić za Ciebie zaliczkę na poczet podatku dochodowego (12% wg stanu na 2023r.)
Oczywiście możesz też z nami współpracować gdy masz lub zarejestrujesz firmę, instytucję lub fundację.
Jeśli jeszcze nie masz firmy być może opcją wartą rozpatrzenie z powodu kosztów jest umowa z inkubatorem np. Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości (TwojStartup.pl).